tisdag 5 april 2011

Frisörskräck III

När man har hittat en frisör som man vågar gå till, då vill man att den frisören ska vara tillgänglig. Jämnt. Varje dag. Inte säga "jag har ingen tid förrän om tre veckor". Hur kan en sån liten sketen okänd frisör vara så uppbokad? Toppen av mitt huvud såg ut som kräks, det var kris. Fick gå till en annan, okänd frisör. Hon pratade om sin hund, drog mig i håret och sa (på riktigt) saker som "jag tror på att allt händer av en anledning" och "jag ringde mitt medium igår, och han sa...". Och hon hade bara skvallertidningar och Cosmo. Ingen Illustrerad Vetenskap, som min vanliga frisör. Och hon pratade så bred skånska att det verkligen var som ett annat språk. Jag var nog hennes tråkigaste kund den här veckan, för jag var irriterad och gav noll gensvar. Å andra sidan tjänade hon hutlöst mycket pengar på mig, så hon var säkert glad ändå. Jag gick därifrån, stirrade på mig själv i skyltfönster och kände mig lurad. Jag hatar frisörer.

Inga kommentarer: