onsdag 29 december 2010

Byte av siffror

Jag tror jag skiter i att summera 2010. Det var ett bra år, ett jämnt år. Det hände mycket bra saker, men inget världsomvälvande. Det största kanske att jag blev med studio. 2011 däremot, då kommer det hända grejer. Jag ska skriva mitt exjobb. Åka till San Francisco och Helsingfors och träffa forskare och kliniker. Förhoppningsvis följs det av att jag tar examen. Efter ringa åtta år på universitetet, about fucking time don't you think? Och sen... blir allting svart. Nytt "stadie" i livet, även om jag anar att såna indelningar är sjukt konstruerade. Men det blir ett annat liv. Jag ska klippa mig och skaffa mig ett jobb, så att säga. Och kanske göra en unge eller två. Men det sistnämnda är något som jag låter ligga i bakhuvudet och puttra för närvarande, för att inte drabbas av flyktbeteende och överanalysering. Jag och min hjärna, vi tänker inte för hårt på det där just nu. Vi tänker mer på pomelo, den här tjuren, hur mycket vi tycker om Roa och på hur mycket kinamat vi ska äta ikväll.

Inga kommentarer: