måndag 18 oktober 2010

Utomlandet

Jo så att eh nu har man varit på sitt livs första och enda lyxresa. Kan en tro.
Bodde på ett ställe som heter Astir Palace, ett stort lyxkomplex med spa-anläggning, pooler med sån där infinite edge som jag nu lärt mig att det heter, en jävla massa sportgrejer, vattenskotrar, privat strand, tjusigt gym, och ungefär all typ av service man kan tänka sig. Kanske framför allt världens största och godaste frukostbuffé, där de verkligen serverade ALLT som man kan tänka sig att äta till frukost, inklusive champagne (fast den dricker man ju så klart). Lady Gaga bodde där härom veckan, men hon var säkert inte lika storögd som jag var. Jag hade väldigt svårt att inte vara den töntiga kusinen från landet. Badgalning som jag är så tillbringade jag nästan all tid snorklandes, helt fantastiskt. Vi hade så klart lite planerade aktiviteter och sånt också, men allt det bleknar i jämförelsen med det turkosa havet. Memo to myself: Måste. Utveckla. Gälar.

Idag tillbaka i verkligheten. Hade en föreläsning med en väldigt sympatisk engelsman som jag har träffat några gånger. Frågade honom om möjligheterna för en sån som mig att använda min legitimation i England, och det är tydligen inte nåt problem alls. (till skillnad från USA där det är typ omöjligt, men vem vill bo där?) Så nu fantiserar jag om att sticka iväg om ett år. Se något annat, leva något annat. M kan ju få jobb i princip var som helst, och om vi nu ska göra bebisar så kan vi ju lika gärna göra det i UK. Lockande tanke. Får väl se.

Inga kommentarer: