tisdag 19 oktober 2010

Får väl odla mitt unibrow

Ni som har varit med ett tag har säkert inte lyckats missa mitt gnäll över min rygg. Fascinerande läsning, I bet. Jamensåatteh här kommer lite till. I dag har jag nämligen varit hos ortoped. Röntgas ska jag, men ortopeden tror inte att de kommer hitta något. Han tror att det är muskulärt, vilket betyder att han kan göra fuck all åt saken. Jag har ju redan provat på sjukgymnastik, kiropraktik, akupunktur och massage. Vilket betyder vadå? Att det är så här mitt liv kommer se ut? Jag drar omkring med min jävla smärtande ryggrad hela dagarna. Inte nån gång ibland, utan hela jävla tiden. Ibland gör det så ont att jag inte kan andas ordentligt. Det begränsar mig, det påverkar min vardag. Det borde inte vara så, jag som är så snäll mot min kropp! Jag behandlar min kropp bättre än många jag känner, och ändå är det jag som sitter här som nån slags oinspirerad version av Frida Kahlo. Ja men jaha ja, livet kan ju gå och ta sig i arslet då.

6 kommentarer:

Linnéa sa...

Usch. Stackars. Ryggont är det värsta. Men jag tror inte på livslång värk. Jag tror på röntgen och ortopeder. Heja dem och heja dig för att du orkar.

Constantin: sa...

Tack för peppet! Det värmer. :)

Jessica sa...

Du har kollat så du inte har typ Bechterew's?

Constantin: sa...

Det hade ju varit peachy! Men nej, symptomen stämmer inte riktigt. Som tur är, får man väl säga, även om en diagnos kanske hade varit behändigt.

Wu sa...

Antar att du har prövat att gå på gym och typ styrketräna? Jag har just börjat och ryggen gör inte ont för första gången på över ett år. Har också ont i ryggraden, ofta så att jag knappt pallar sitta upp. Men som sagt, du har säkert provat det. Hoppas det löser sig!

Constantin: sa...

Wu: Ja det har jag, och fortsätter med, men det gör tyvärr inte nån skillnad whatsoever. (fast det är ju nyttigt av en massa andra anledningar så klart) Heja oss, och hoppas att styrketräning fortsätter att hjälpa dig!