torsdag 7 oktober 2010

Leaking of life

Konserten igår var nära nog en religiös upplevelse. Den bästa jag sett på flera år, hela publiken stod som i trans. Underbar sångerska, fantastisk trummis, sagolik kör. Mössan var där helt otippat, men eftersom konserten tog all uppmärksamhet så blev det inte så mycket snack. Jag drack min alkoholfria drink (garva bara, gör det) och njöt av den helt otroliga musiken, men kunde inte fokusera till 100% på grund av min jävla rygg. Den har varit suicidal i två veckor nu. Har svårt att hitta positioner som inte gör ont, vare sig det är sittande, stående eller gående. Det enda som funkar är att ligga ner på backen, så jag funderar på att skaffa mig en avlång kärra att lägga mig på så får M dra omkring på mig. Det blir som när en var liten, han får vara min häst och så styr jag honom med ett hopprep runt hans bröstkorg. Eller så väntar jag och ser vad ortopeden säger om 12 dagar, jag vet inte.

För att återgå till konserten så var det sjukt komiskt när vi efter konsertens slut banade väg genom publiken och insåg att alla var kloner. Tjejerna såg ut som en korsning mellan elektro-Robyn och tanter från 50-talet, mycket söta, och killarna hade alla floppy hairdos med rakade sidor, rutiga skjortor och mustasch/manpurse. Möllan i ett nötskal, och jag kan inte låta bli att gilla det. Det är så vit-nervös-medeklass-söker-sig-själv. Jag säger inte att jag står utanför det, herregud det är ju definitionen av mig (personligheten, ej klädstilen). Det är bara så kul att se en hel folkmassa som köpt samma koncept.

Äh. Nu drar jag till skogs.

1 kommentar:

Carolina sa...

Ha! Hipsters i Sverige oxo, fan va schysst!