onsdag 13 oktober 2010

Det är trasigt, vi drar

Hemmet faller samman! Det är totalstopp i avloppet i köket, diskvattnet bara står i vasken och ser ut som urvattnad spya, och när jag skulle duscha i morse så lossnade duschmunstycket från slangen. Sprutade ner hela badrummet, inklusive halva taket, innan jag fick fatt på den vilda slangen. Fick inte dit den igen. Sitter nu och väntar på rörmokaren och pseudopluggar.

Saker börjar falla lite på plats. Praktikplatser fixade, uppsats mer eller mindre godkänd (har ingen handledare men har fått OK från San Francisco), och imorgon drar jag med jobbet till nån slags lyxresort utanför Aten. Vår chef har skickat ut ett dokument som i detalj berättar hur mycket dricks vi ska ge till olika typer av servicepersonal. Allting kostar sjukt mycket, men jag har ändå bestämt mig för att unna mig en grekisk massage. Det här kommer ju ändå vara min sista gratisresa på väldigt väldigt länge, så det gäller att mjölka det till sista droppen.

Inga kommentarer: