fredag 24 september 2010

Mogna kvinnor

Jag har haft min mamma och hennes bästis på besök. Det är något väldigt avslappnande med att gå och shoppa med medelålders kvinnor. Prestigelöst. Jag kan hålla upp en tröja mot ansiktet och fråga "är det här min färg?", jag förväntas inte veta. Jag förväntas inte ha koll på någonting. De flamsar och babblar, det blir aldrig tyst. Man kan slappna av, låta sig viras in i deras ljudmatta och svepas med. Vi går och fikar och de sörplar njutningsfullt på sina lattes och säger att så här ska det vara när man är på semester, och deras leenden färgar av sig på mig. Jag gillar medelålders kvinnor, och särskilt dessa två.

När som helst nu så opereras hunden. Jag uppdateras via sms och känner mig maktlös. Måtte inte djuret dö. M sitter på ett gigantiskt sovjetiskt hotell och håller sin oro i schack.



Edit: De fick avliva hunden. Helvetes jävla skit fan fan fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

NEJ!!!! Fina fina hunden! Jättetråkigt!/ J