tisdag 28 september 2010

Make my day

Fan nu ska jag sluta hasa omkring med min melankoli under armen som nån utsmyckad knähund. I dag hände det två oväntade och sjukt bra grejer:

1. När jag tränade yoga i morse och kom upp i Stående Hund, så satte jag plötsligt hälarna i golvet. För första gången! Trodde jag skulle stå och balansera på tårna resten av mitt liv, but noooooo. You may now call me sensei.

2. Jag har häcklat min kvällskurs i flera veckor. Jag har bitchat om den, jag har drömt våta drömmar om att hoppa av den, jag har undvikit den och jag har VERKLIGEN inte gjort några hemuppgifter. Och så idag så går jag dit, och har skitkul. Antecknar som en tok, deltar i diskussioner och skrattar och känner mig pepp. Trots att jag har suttit i föreläsning åtta timmar i sträck idag. Sjukt. Men fick mig att dansa lite grann på vägen hem.

Jag säger inte att det väger upp för all skit som östes ur förra veckan. Men det distraherar, och jag kräver fan inte mer just nu.


Inga kommentarer: