måndag 2 augusti 2010

Så ser sommaren ut nu

M och jag har en pakt, som handlar ganska mycket om att jag vill vara med och lära mig att bygga saker. Jag vägrar att vara flickvännen som sköter "markservicen". Vidrigt uttryck, men flera av M:s kompisars tjejer använder det själva om det som de gör. Dvs bjuder på fika när grabbarna behöver vila. Det är de nöjda med. Fy fan. Nej tack. Jag och M har en stuga tillsammans, och den bygger vi tillsammans. Inget jävla skitsnack. Men jag har aldrig lärt mig sånt där, för jag är ingen grabb uppvuxen i den grabbiga kontexten där man liksom per automatik lär sig praktiska grejer som hur en motor funkar eller hur man gjuter en grund. Och mina ex är så hopplöst femme. Så nu lär jag mig av M, och pedagogik är kanske inte hans starkaste sida, men kul har vi. Och jag lär mig. Jag blir bättre. Handlaget kommer. I helgen var vi i stugan och snickrade på förrådet. Det är en stor komplicerad byggnad, och vi bygger den själva. Det är häftigt. Och det är nåt visst med kroppsarbete. Till och med Tatueraren fick tag på en hammare och började banka, och höll med om att det var en jävligt göttig känsla. Lite som att boxas, fast man har något konkret att visa upp efteråt (förutom svällande biceps).

I dag började jag min praktik. Av olika anledningar fick jag min praktik under sommaren i år, med två olika handledare. Efter mina två senaste urusla upplevelser med handledare är jag mycket försiktig med positiva uttalanden, men än så länge verkar det lovande. Och jag är i en liten Skånsk kuststad som jag knappt har varit i förut, och när jag hade lämnat praktiken strosade jag runt lite i stadens pittoreska centrum och blev småkär. Skåne är så jävla fint.

Var inte på Pride i år heller. Skulle ha åkt på musikfestivalen i Krokstrand, men vänner i sorg fick gå före. Tittade på QXs bilder från paraden, och blev nostalgisk. Jag minns när jag gick med Indie i paraden, och det började regna så vi försökte skydda oss med min regnbågssarong. Vattnet rann rätt igenom och sarongen färgade av sig, så vi var fläckiga i regnbågens färger. Det var fint. Jag minns också att någon kastade grus på oss.

Inga kommentarer: