måndag 14 december 2009

Ramblings

Har åkt på nån jävla matförgiftning och ligger hemma och är ocharmig. I går var jag nära döden, i dag har det lättat lite så nu leker jag bara med tanken. Lyckas efter mycket om och men installera spelhelvetet, bara för att mötas av ett spel som crashar. Läser på forum och inser snabbt att felet ligger hos tillverkaren, inte hos mig. Avinstallerar spelhelvetet och stirrar upp i taket en stund, med armen i ett krampaktigt tag runt hinken. Jag kräks alldeles för ofta i mitt liv. Det är bara att inse, jag är en sån som kräks. Drömde feberdrömmar i natt om sanddemoner och banshees. Läser antagligen lite för mycket fantasy.

Nästa vecka är det en queerfest med tema Dress For Sexes, dvs man ska komma i sitt "säkra kort". Kul tema. Funderar på om jag har nåt säkert kort. Tråkigt nog har jag nog aldrig reflekterat över min garderob på det sättet. Bland flator är det ju alltid produktivt att ha på sig nåt som skriker ut ens sexualitet. Hängslen till exempel. Då behöver folk inte oroa sig för att de ska ragga på ett hetero. Brukar funka. Jag vet att många väljer att trä på sig en slips för att vara riktigt övertydliga, men som flatattribut tycker jag det känns lika förlegat som skinnvästen. Snark. Då är hängslen bättre. De kan man dessutom dra i.

4 kommentarer:

cecilia sa...

När du började gilla M, hur kom du över hela den där "jag är gay"-saken och vågade göra något åt det? Jag är tyyp i samma situation nu, vad faaan gör man?!

Flunky sa...

Du borde skriva en komplett lista över flatattribut! Vore mkt hjälpsamt.

Constantin: sa...

Cecilia: Jag tror jag måste skriva ett blogginlägg om detta.

Flunky: Jag vet inte om du är ironisk nu, men jag tror jag måste skriva ett blogginlägg om detta.

Flunky sa...

Constantin: Jag var helt allvarlig, och sag forst nu att du faktiskt hade skrivit inlagget. Fantastiskt!