tisdag 8 december 2009

La fatigue

Jag är så sjukt förbannat trött. Det måste vara mörkret. Idag hade jag seminarie på morgonen. Sket i det. Tänkte gå och jobba istället. Sket i det. Gick ut en sväng på stan och köpte julklappar. Vet några flator som kommer gilla sina klappar i år. Åkte sen in till Malmö och fikade. Café Banjo har ju fått en uppföljare! Samma koncept, mycket bra initiativ. Vi behöver ett regnbågsfärgat hak. Ligger på Karlskronaplan, uppfattade inte riktigt vad det hette. Trevligt trevligt. Gå dit.

Att ha valpen här över helgen var väldigt mysigt, om än lite påfrestande. Det är så... mycket. Av allt! Hon tuggade sönder ännu ett par Kosshörlurar för mig, men jag får skylla mig själv som lät dem dingla från bordskanten. Hon är fin, som en hårig liten bajs med små sylvassa tänder. Jag har märken över hela händerna efter våra små brottningsmatcher. Det kändes både tomt och befriande att lämna tillbaka henne.

M:s födelsedagskalas tvingade oss att till slut ställa i ordning det sista rummet i lägenheten, och vips så har jag en ateljé! Stora fönster med mycket ljus och någorlunda gott om plats, för första gången behöver jag inte plocka undan grejerna när jag är klar, jag kan bara låta allt stå framme! Ser fram emot när jag har tid att sätta igång igen med mitt projekt som stannade av när den här helvetesterminen började. Kalaset var för övrigt en hit, men väldigt rörigt. Så mycket folk! Barn och hundar överallt, ljudnivån var på max. Till slut satt jag bara och stirrade. Jag är, som sagt, trött. Mest hela tiden.

4 kommentarer:

mizaru sa...

Gravid? ;P

Constantin: sa...

iiiiiiik!

Nej.

Bobbi sa...

Var det Chez Madame.. fiket alltså? Eller finns det fler på Karlskronaplan?

Constantin: sa...

That's the one! Folk har nu påpekat att det inte är helt nytt... men vad fan. Fint är det ju i vilket fall.