torsdag 3 december 2009

Djur och kakor

Min praktik är över. Min handledare fick choklad, jag fick en kram. Och ett väldigt väldigt fint utlåtande. Som jag sa: No emotion is the final one. Allt svängde, och sen blev allt så jävla mycket roligare. I kväll kommer Djuret. Det är Amasonen och flickvännens hund. Hon ska bo här några dagar, och vi ska älska henne sönder och samman. Det finns ett visst sug efter hund i den här lägenheten, men vi har tillräckligt mycket självinsikt för att förstå att det är en dålig idé så länge våra tider är så oregelbundna som de är just nu. Varför skaffa en hund om den alltid är hos någon annan? Så tills vi lever ett lite mer ordnat liv så hundvaktar vi, och det är av godo. M ska även ha födelsedagskalas den här helgen, och han har önskat sig ett riktigt tantigt teaparty, med sju sorters kakor. Bakning är inte något jag sysslar med, men M är däremot en riktig liten bullfarbror. Han tar på sig sitt lilla förkläde och plockar fram sina välorganiserade lådor med ingredienser, och snart börjar det dofta varm vanilj och kanel inne från köket. I do love my mjukiskille.

Inga kommentarer: