fredag 24 april 2009

Kompabilitet och det

Min själsfrände kommer hit i helgen, och trots att jag träffade henne ganska nyligen så saknar jag henne mer än någonsin. Kanske för att jag, när jag var där, blev påmind om känslan av att ha henne nära. På många sätt är vi som natt och dag, och ändå... fan, when she bleeds I bleed. Jag ska också göra nåt så olikt mig som att para ihop två människor. En styggelse, jag vet, men det här är ett specialfall. De kommer säkert tycka bra om varandra, men sen om det blir nån gnista... det kan man ju aldrig förutspå. Fan vet vad det egentligen är som får två människor att passera den gränsen.

Igår fick vi nycklarna till lägenheten och studsade runt och fuldansade i den en stund. På måndag flyttar målarna in. Idag ska vi hämta färgkartor. Det här med att välja färg är knepigt, särskilt eftersom M är färgblind. Vi ser olika färger, så vi måste hitta en färg som funkar i bådas hjärnor. Insåg dessutom att vårt första gräl kan bli över nåt så otroligt löjligt som inredning, där vi båda har starka åsikter. Blev nästan osams över en eventuell ommålning av ett imaginärt köksbord. Ja men ni hör ju. Det är inte ens gulligt, det är bara löjligt. Blev irriterad och stressad och gav mig ut och sprang. Kom tillbaka en 4o minuter senare och var snäll. Då var M också snäll, och så var vi snälla mot varandra en stund.

1 kommentar:

Jenka sa...

Tack för i helgen!! De bästa dagarna på månader!!!