onsdag 15 april 2009

Dåliga vibbar

Jag har en tendens att gå i spinn över saker. Det är inte så många i verkliga världen som vet det, för jag tycker att det är ett så jävla osexigt drag att jag praktiskt taget aldrig pratar om det. Exempel på saker som får mig att gå i spinn:

M går förbi mitt skrivbord på jobbet, pussar mig hejdå men ser mig inte i ögonen, går direkt med en vink över axeln. Jag säger "vi ses hemma", han svarar med något slags grymtande läte. Inte ett vanligt beteende för Skånes mest verbala snubbe. En stund senare ser jag honom genom fönstret, gåendes långsamt och liksom sorgset nere på gatan. Efter en stunds knapprande på datorn och funderande så skickar jag ett sms, frågar om allt är okej. 45 minuter senare har jag fortfarande inte fått nåt svar.

Sånt gör mig kissnödig.

Man borde kunna tagga viktiga sms med en svarslatenstriggare. Har man inte svarat på sms:et inom en halvtimme så får man en lätt elchock. Inte så att man ramlar omkull eller så, men så att man rycker till och det i alla fall gör lite lite lite ont.

Inga kommentarer: