tisdag 28 april 2009

Inne i bubblan

Idag ska jag plugga, jobba, städa, packa, luncha med Rockbruden och sitta hundvakt. Men hjärnan surrar av oavslutade meningar, hittar inget fokus. Finner mig själv sittandes mitt på golvet, med ett tungt hundhuvud i knät. Om jag tittar ut genom fönstret ser jag målaren jobba i vår nya lägenhet. Var förbi igår kväll, alla ytor är täckta med papper och han har redan hunnit slita ner tapeterna i sovrummet. Effektiv liten pöjk. Igår klev jag in på min institution och möttes av en affisch som annonserade min utställning. Kände mig generad och exalterad på samma gång. Mitt huvud snurrar runt begrepp som "systerskap", "livsval" och det där med att "stanna upp", och det är inte det att jag försöker vara kryptisk, jag kan helt enkelt inte formulera några meningar av det, mer utvecklat än så blir det nog inte idag. Jag lyssnar på soundtracket till Once, dricker mitt te och kliar hunden bakom örat tills han stönar.

Inga kommentarer: