måndag 2 mars 2009

Bloggare

Av de bloggar jag läser så har jag sett att många anmärker på att de får färre kommentarer nuförtiden. Och visst är det så att bloggtrenden har peakat? De som blomstrar är mode- och kändisbloggarna, vilka för mig helt saknar intresse. Jag är väldigt förtjust i mina bloggar, ja det är ni ute till vänster alltså, jag tycker om att få en liten sneak peak in i era liv. Jag kommenterar inte så ofta, men jag läser! Och skrattar och nickar och funderar och stannar upp. När har vi någonsin haft ett media där privatpersoner kan dela med sig av sina personliga tankar och vardagshändelser så ocensurerat och fritt? Och få en så bitvis levande och intim dialog med totalt främmande människor som tagit del av detta? Inga mellanhänder, ingen kommers. Bara individer som knyter an till varandra, när det är som bäst. Jag tycker det är jävligt fint, och det vore synd om det dog ut. Keep up the good work!
Jag har skrivit i två år nu, och visst, det är inte lika mycket kommentarer som innan. Men jag vet till exempel att det sitter någon i Kalmarområdet (hej du!) som senaste året har läst min blogg med en imponerade regelbundenhet, och det känns väldigt väldigt fint.

Annars så: ägnar jag mycket tid åt att hata min praktik. Och ladda ner grejer (musiktips emottages tacksamt, jag vill själv tipsa om Florence and The Machine och Ida Maria). Och leka hobbypsykolog med en Rockbrud under isen. Och springa. Backe upp och backe ner, tills jag har lera upp till midjan. Det är väldigt blött där ute.

4 kommentarer:

Fabulous sa...

Jag är förtjust i din blogg också även fast jag, precis som många andra, inte kommenterar så ofta, så läser jag alltid!

Allt gott till dig, halka inte i leran.. :)

Rim sa...

Hej, hej, liksom.
Vänta, SKULLE du åka till Japan nu?

Constantin: sa...

Fabulous: Tack! Och det där med leran... been there done that. Men det torkar ju, och sen kan man lätt och smidigt bryta loss det från låret. Piffigt!

Rim: Jag skulle. Sen omprioriterade jag. Japan får tyvärr vänta, men jag räknar kallt med att din inbjudan är stående. (le och nicka)

Veronica sa...

Nyss hittat till din blogg av en slump och hit återkommer jag gärna fler gånger.

Dagens musiktips (såklart!) Sarah Dawn Finer (såklart!) helt brilliant är hon! (såklart!)