onsdag 18 mars 2009

Vuxenlivets bryderier

Jag har insett att enda sättet att komma ut ur den här praktiken med vettet i behåll är att helt enkelt köra över min handledare. När jag domderar och pekar och styr och ställer, då kan jag nästan, nästan, tycka om henne. Hon är inkompetent, klumpig, oberäknelig och downright löjlig. Igår passade hon dessutom på att trycka ner den andra praktikanten fullständigt i skorna, när hon var färdig med henne fanns där bara en blöt fläck kvar att torka upp. Jag torkade bäst jag kunde, samtidigt som jag kokade inombords över handledarens totalt oproffsiga påhopp. Praktikanten är av den osäkra sorten som behöver mycket positiv feedback, mycket bekräftelse och mycket stöd. Får hon det så gör hon ett kanonjobb. Vår handledare körde över henne med en bulldozer. Jag vill ge henne samma underbara behandling. Som ett tecken på min uppskattning!

Budgivningen på lägenheten är igång. Jag ringde precis till mäklaren och höjde vårt bud med ett femsiffrigt belopp. Gulp. Jag tror man är lite sjuk i huvudet som ens diskuterar såna här summor, det känns inte sunt. De säger dessutom att man ska bestämma vart ens tak ligger INNAN man ger sig in i budgivningen, men så gör inte vi. Vi är oense om takets placering, jag är helt enkelt beredd att göra en lite sämre affär för att få en lägenhet som jag älskar.

Inga kommentarer: