fredag 24 oktober 2008

Min kropp är inget tempel

Ibland tänker jag att jag ska lägga hela fokuset i den här bloggen på mina krämpor. Riktigt vältra mig i medicinska termer, läkarbesök, smärta och kroppsvätskor. Det skulle bli så himla vackert (och framför allt spännande och intressant!). Men sen tänker jag inte det längre. Jag vill bara delge en av många fördelar med att vara en sån som jag: Jag mår just nu illa av nästan precis allt. Jag trodde jag var gravid, men det var jag inte. Och det är ju tur för på sistone har jag insett att jag inte alls är så barnkär som jag trodde. Men i alla fall, jag mår illa av allt, men framför allt dofter. Idag gick jag in på Östgöta Nation. Där stank det piss. Urin, pink, piss. Värre en offentlig toalett i Prag. Jag fattar inte hur de kan sitta där inne på deras sunkiga expe hela dagarna utan att kräkas. Min hals hade varit helt uppfrätt och mina tänder hade varit borta sen länge. Jag hade sett ut som den där grekiske gubben på youghurtförpackningen, minus brännan. Jag säger bara det.

Skrev tenta i morse. Min hjärna kändes som en väloljad maskin i hela två timmar, en ovan känsla. Ville utbrista i sång hela tiden, men lade band på mig själv. Vilken sång? Joshua med Dolly Parton så klart.

Kräket has to go. Han ylar tydligen när han lämnas ensam, grannarna klagar. Just nu bor han hos Amasonens tjej, där det inte är lika lyhört, men sen ska han tillbaka till kärringarna i Oslo som inte kan ett piss om hur man tar hand om ett husdjur. Han kommer glömma allt vi har lärt honom och gå tillbaka till att vara den egoistiska och osäkra knähund han var. Å ena sidan känns det surt, å andra sidan känns det skönt, eftersom det är rätt tärande att ha en så dysfunktionell hund hemma. För dysfunktionell är han, om ändock fruktansvärt söt emellanåt.

Amasonen har åkt till Krakow och M drar till sin stuga. Kvällen är min, lägenheten är min, tiden är min. Gud jag är en sån jävla sucker för egentid. Jag ska ägna kvällen åt följande: Frossa i boken "Graffitti Women" som visar upp verk av graffande kvinns från hela världen, så mycket snyggt att man drunknar i sitt eget dreggel. Fixa håret. Äta chop suey med tofu och böngroddar. Dricka en Bishops Finger till. Avsluta med enorma mängder glass. Se en så fånig film som möjligt (tänk "Chicken Little"). Knöla runt i soffan och stöna av välbehag.

Inga kommentarer: