torsdag 9 oktober 2008

Ett trist inlägg om pågående processer

Jag processar lite grejer just nu. Trevliga grejer, så jag tänkte processa dem ett tag till för nöjes skull.

  1. Jag funderar på att flytta från Malmö. Jag är förbannat trött på allt det negativa, och de positiva delarna skulle jag inte förlora för jag skulle inte flytta så långt bort. Denna flytt skulle innebära samboskap med M, något som känns lustigt odramatiskt men samtidigt inte är något jag går och suktar efter. Saker och ting är rätt bra som de är. En faktor är också min nuvarande lägenhet, som verkligen har blivit mitt hem. Hmm. Nej, jag är inte redo att flytta just nu. Men jag tror det kommer. Som sagt, jag processar.
  2. Tanken var att jag skulle bli dansare. Det var vad jag levde för, när jag var ung och oförstörd. Sen kom alkohol och pojkar i kajal och störde min koncentration, och det var inte förrän jag var i Frankrike som drömmen poppade upp igen. Jag anar att det hade något att göra med en viss lockig ballerina som jag inte längre minns namnet på. Kanske Claire. Vilda planer om dansskola i Toulouse smiddes, men någonstans där insåg jag att jag saknar tävlingsinstinkt och hårda armbågar, så jag åkte snällt hem och pluggade Media- och kommunikationsvetenskap istället. 20 poäng down the drain. Men i alla fall. Jag har börjat dansa igen, och det gör mig tamejfan extatisk. Det i kombination med en musikal som sågs häromdagen har fått scendrömmarna att blossa upp. Jag saknar verkligen scenen. Jag vill inte jobba med det, men jag vill kanske pyssla med det. Bakom scenen eller framför, spelar egentligen inte jättestor roll just nu. Fast helst vill jag såklart dansa.
  3. Jag tror inte jag vill ha den inriktningen inom mitt yrke som jag tänkt mig, och allt det nya som har släppts in i och med den tanken får mina tår att krulla sig. Även där kommer scenen in i bilden, på sätt och vis. Förbannat spännande.

3 kommentarer:

GenerationY sa...

men... vad är det negativa i malmö?

Constantin: sa...

Det är nog inte alla som skulle hålla med mig, men jag känner mig jävligt otrygg i Malmö. Jag är trött på att känna mig jagad och att alltid se mig om över axeln. Trött på att ha maffiauppgörelser 20 meter från min lägenhet, trött på brinnande bilar, trött på våldet. Jag brukade känna att de positiva sidorna vägde över, men just nu känner jag inte riktigt det, jag känner mig mest... less. *s*

Femininum sa...

Oj, vad spännande. Jag känner mig verkligen jättetrygg i den här stan. Det är nåt visst med ett ställe man är så välbekant med. Men visst, känner du så så verkar det ju inte alls riktigt bra.