tisdag 21 oktober 2008

Min dator. Och Stockholm.

Min laptop börjar sakta dö. Jag har rebootat den för första gången på fem år, men efter det så blev den om möjligt ännu värre. När man sätter in något i skivläsaren så säger den "TJONK TJONK", och när man sätter in den externa hårddisken i USB-porten så säger den svagt "wwwwiiin wwwiiiin" och sen vägrar den hitta den. Den tycker heller inte om att kopiera eller klistra in saker. Till exempel. Ibland tänker jag att den kanske är som Wall-E och helt enkelt har utvecklat en excentrisk personlighet, men oftast tänker jag att det är en sur gammal skitmaskin som ska döden dö. Om man ska fortsätta att dra referenser till Wall-E så tänker jag nu köpa hans brutta. Jepp, nu är det slut på PC-tjafset, jag konverterar. Vitt, stilrent och virusfritt. Min brutta kommer visserligen inte utrustad med vare sig vapen eller flygförmåga (vad jag vet), men jag är säker på att hon ändå kommer tillfredställa mig till fullo.

Annars är den här veckan rätt trist och skum. Trist för att jag tentapluggar, jobbar, och tentapluggar. Skum för att jag till helgen ska till Stockholm med en bög som jag ligger i någon slags kvasikonflikt med. Jag har fått biljetter till Cabaret (åh Rickard Wolf, åh!), så det är klart det ska bli kul, men ändå skumt. Ska dessutom antagligen bo hos den majestätiska rysktalande sadoflatan som jag inte träffat på evigheter. Hon har förmågan att få mig att känna mig intellektuell och dvärglik. En mycket sympatisk varelse. Jag vet att det är lite stockholmsfolk som läser den här bloggen, någon som har nåt tips om nån pågående utställning eller så som man bör se när man ändå är där?

3 kommentarer:

Sannan sa...

Välkommen till den goda sidan av datorer. Det dra windows ska man undvika i största möjliga mån.

GenerationY sa...

du konverterar till mac alltså? är det så det ska förstås?
vad tycker du om att ha en macbook och en pc-stationär...borde det inte vara bra att ha både pc och mac? är det ens en bra idé? jag har bara fått buu-svar när jag ventilerat mina funderingar hittills...

Constantin: sa...

Sanna: Tack. Jag har, till slut, förstått det. Känns fint.

C: Jag vet inte riktigt vad man skulle tjäna på att ha båda operativsystem... Jag vet inte riktigt vad man skulle förlora på det heller, om man nu ändå behöver två datorer. Kanske att man har en stationär Wall-E och en medtagbar Eve och sen kan de göra sweet löööv ål najt lång?