onsdag 10 februari 2010

Old Times Were Good Times

Jag sympati-jobbar-över med M och det är bara vi två kvar på kontoret. Utanför glittrar Malmö i mörkret men här inne är det ljust, tyst och som alltid: litelitelite för kallt. Sådär så att man får stela klohänder när man suttit framför datorn en stund. Jag stångas med InDesign och erkänner villigt att jag aldrig skulle tänka mig att jobba som grafisk designer, hur cool titeln än låter. Jag är inte tillräckligt anal, vilket kommer som något av en överraskning. Dagen färgas av Johnny Cash och jag hetsäter bilar. So it's not all bad. Just nu, när det mesta känns något förvirrat och jag inte riktigt vet hur jag ska känna inför något, så finns där ett lugn. En stillsamhet, skapad av nio timmars ensidigt arbete framför en dataskärm med favoritmusiken i öronen. I dag har jag matat min enstöring, och det var på tiden.

Inga kommentarer: