fredag 19 februari 2010

Har tappat stinget

Merde, jag var mycket roligare år 2007. Sen dess har det bara blivit sämre. Ni kan sluta läsa den här bloggen nu, jag är inget kul längre. Sitter på jobbet och väntar på ett samtal. Under tiden läser jag gamla blogginlägg, och inser som ni förstår att jag var mycket roligare förr. När mitt liv var en enda röra, när jag inte visste var jag var på väg, när jag strulade runt med brudar jag borde ha låtit bli, när jag alltid var pank och bakis. När jag längtade efter att komma dit jag är nu. -Ja, förutom den där biten med manlig partner, det hade jag nog aldrig kunnat förutse och jag fantiserade definitivt inte om det. Men min poäng är att jag nog är roligare, mer intressant, som människa, när mitt liv inte är så jävla ordnat. Jag kanske mår sämre, men jag har mer att komma med. Det är ju lite sorgligt när man tänker på det.

Det KAN ha lite att göra med att jag inte var lika hemlig då som jag är nu. Jag skrev öppet om mitt kärleksliv, vilket jag inte gör nu av hänsyn till M. Jag hade inte börjat Utbildningen än utan läste blandade kurser inom humaniora. Nu sysselsätter jag mig dagarna i ända med något jag har beslutat mig för att inte skriva om i den här bloggen. Det begränsar ju en lite grann. Till exempel kan jag inte berätta att jag igår spenderade min kväll med att bokstavligen krocka med kursare. Nästan alla mina kursare är tjejer, så vi ägnade oss åt tuttmöten. Mina tuttar har nu hälsat på fem kursares tuttar. Förutom Rockbrudens, hon är för lång så det blev tutte mot nyckelben och tutte mot bröstkorg. Så stod vi där och pressade mot varandra. Senare på kvällen så storbölade en tjej, vi snackar äkta fulgråt, fast inte för att hon var ledsen. Lite senare efter det så fes jag när vi hade samling, och försökte göra en min som sa "kanske var det jag, kanske var det någon annan, vem vet". I vilket fall som helst så kag ju inte berätta om allt det här för er, eftersom jag är så hemlig. Min blogg förlorar på det, helt klart, det förstår ni säkert också. Ha överseende, är ni snälla.

3 kommentarer:

HeartBeaT sa...

Det handlar inte om hur roligt ditt (hemliga) liv är, här på bloggen. Jag läser för att just Ditt liv, känns spännande att uppdatera sig om. Jag har börjat läsa igenom bland dina första inlägg. Klart är ju att det hände mer, vad ska en säga, spontanare grejjer då, möjligtvis. Men jag fortsätter läsa likt förbenat, och det är ju inte för inte jag gör det heller.

J

Anonym sa...

Din blogg är bra, även nu, dessutom jämn, vilket är extremt ovanligt. Och jo, rolig. Och intressant.

Constantin: sa...

Fan vad fina kommentarer, tack! Vad glad jag blir!