onsdag 11 februari 2009

FatFighters

Jag har gått upp i vikt. På ett sånt där tjusigt sätt som svenskor ofta går upp, dvs BARA runt magen. Jag sa det till en kursare idag, och då berättade hon att hon hade en vän som verkade för att det skulle bli lika fult och icke socialt accepterat att prata om sin vikt som om sitt bajs. Jag förstod inte. I min krets pratar alla om sitt bajs.

Åter till magarna. Fransyskan döpte dem en gång till "The Swedish roundabout", och klagade ofta på att man såg för många roundabouts på flatklubbarna. Sen flyttade hon tillbaka till Frankrike. Ett år senare kom hon och hälsade på, och ser man på, magarna kan visst lika gärna orsakas av criossanter och briocher som av hederliga svenska vetelängder. Skrattar bäst som skrattar sist, hade jag sagt om jag nu inte stod med ett stycke sidfläsk i handen. Det är sorgligt, det är vad det är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. Jag har gjort något så tråkigt som UTMANAT dig i min blogg. Man måste inte alls anta utmaningen och jag skäms lite. Hehe.