torsdag 3 april 2008

Screw vardag

De som har läst mina inlägg ett tag kommer kanske ihåg att jag pluggar heltid samtidigt som jag jobbar mer än halvtid. Det är inte för att jag är en sån flitig och ambitiös jävel, utan för att jag är en så kallad övervintrare, jag blir aldrig klar med mina studier. Och då säger CSN "suck my left one", och så får man klara sig själv. Vilket går relativt bra. Jag har aldrig haft en så strukturerad tillvaro som det senaste året, och min kalender har aldrig varit så bucklig och knöglig, men jag har insett att det finns en tillfredsställelse att flänga mellan olika platser hela dagarna (så länge jag äter min Novalucid som en god patient). Dessutom är det ju jäääävligt hippt att vara stressad har jag hört. Man jämför inte mobiler längre, man jämför stressymptom.

I alla fall. Just nu funkar det inte riktigt. Jag jobbar för få timmar, jag ligger efter i plugget, jag har dammråttor stora som örnar i sovrummet och i kylskåpet bor en rynkig bit ingefära och en burk saltgurkor. På nätterna drömmer jag mardrömmar om att jag har blivit mentalsjuk eller att något stort djur sätter sig på mig. Jag kan liksom inte leva mitt liv OCH ha ett kärleksliv. Det ena tar ut det andra. Snart snart snaaart ska jag göra något åt det och försöka hitta någon balans. Snart. Tills dess pussar jag på vårvindskalla öron och somnar framåt morgonen med linserna i.

1 kommentar:

Dummie sa...

Älska att flänga runt som en jagad råtta och alltid ha någonting på gång! Det är synd och skam att någonting så roligt ska slita på kroppen så förfärligt...!