fredag 25 april 2008

Jag är i radioskugga

Jag bor i kanske Sveriges mest analoga hem (för att vara mitt i en stad). Vi har inte internet, vi har inte hemtelefon, vi har inte TV, vi har inte mikro. Vad vi har däremot är en stavmixer och en laptop som inte vill läsa DVD-skivor. Det är min laptop. Amasonens hade jag ner i golvet för några månader sen, humpdidump. Alltså: Jobbar jag inte, så bloggar jag inte. Har jag tung tentavecka, så jobbar jag inte. Resultat: En stillastående blogg. Och en stillastående blogg är en tråkig blogg, och en tråkig blogg vill man inte ha.

Alors. Uppdatering. *gnuggar händerna, knakar knogarna*
M är min bojfränd, sådär på riktigt. Hans tandborste i mitt badrum, porriga och überromantiska sms, internskämt, hans doft som förföljer mig vart jag än går, hela jävla paketet. Ibland får det mig att hyperventilera lite, särskilt när han jobbar snabbare än jag och använder större ord, men allt som oftast är jag mest maniskt glad (tänk jämfotahopp i vattenpölar).

Tro dock inte att jag har glömt de berömda lesbiska drifterna, oh no. Vart jag än går springer jag in i en viss tjej. Hon störs av mig, jag störs av henne. Samtidigt som vi, något motvilligt, gillar varandra. Och det är en sån invecklad historia, och har pågått så länge, att det (enligt mig i alla fall) har utvecklats till en slags sexuell spänning. Tror jag.
Nu är jag den monogama sorten. Lojalitet är centralt för mig, både vad gäller vänner och partners. Har man sex med någon annan, då ska man fan vara överens om saken. Och något sånt är inte aktuellt just nu, det är inte vad jag vill. Alltså kommer hon och jag att fortsätta krocka med varandra, stirra på varandra, och springa vidare. So be it.

Min syrra, thö däsajnör, har hunnit fylla 30. Hon fick en Ipod Shuffle så hon kan sluta springa omkring med min gamla CD-freestyle. Om jag är analog, då är fan syrran medeltid. Men fin är hon. För att fira sin ålder blev det då kalas, med popsnören med en årsinkomst jag bara fantiserar om i mina våtaste drömmar, och med en P som alltid är som mitt öga i stormen, drar in mig i ett sävligt lugn där vi häcklar varandra av gammal vana.

Inga kommentarer: