måndag 9 juli 2012

Jag trycker på mute

Jag känner mig så in hjärtmärgen ledsen, och jag kan inte riktigt sätta fingret på orsaken. Det berör lite allt som har med mig att göra just nu, bland annat M, och M är som vanligt någon annanstans. Just nu både bokstavligen och mentalt, tror jag. Så jag håller mig distraherad, distanserad. Låter bli att vara hemma. Gömmer mig bakom jobb, vänner och böcker. Kramar bebisar, badar hundar, rider hästar. Grillar och tar nattdopp i små insjöar. Jag vill inte tänka just nu, det för mig inte framåt. Så jag trycker ner, och det behöver inte alltid vara så destruktivt som det kanske låter. Ibland finns det inget annat sätt än att bara låta saker och ting rinna igenom en.

1 kommentar:

Mrs Oikari sa...

stora planer verkar kanta livet just nu. karusell. hoppas det ledsna går över snart.

äsch. det gör det! ska du se.