onsdag 11 april 2012

Så jävla dum i huvudet

Nej det här håller inte på att utvecklas till en bildblogg. Jag är bara så jävla tradig nuförtiden, i mitt huvud snurrar bara Förvirringen.

På tal om nåt helt annat så blev hipsterparet som bor i lägenheten bredvid vår väldigt osams i morse. Jag undrar om de vet hur lyhört det är mellan våra badrum. Det är, utan överdrift, som att väggen emellan inte fanns. Varje morgon lyssnar vi på när snubben harklar upp en snorlobb, som tydligen är en del av hans morgonrutin. Men i morse var det inte harklingar. Det var skrik i falsett. Det var någonting med att hon skulle ha tagit undan någonting som var äckligt, och att hon var dum i huvudet. Så jävla dum i huvudet. Jag försökte föreställa mig att jag skrek det till M, men det gick inte. Och jag förstår verkligen inte hur man över huvud taget kan fortsätta att vara ihop när man väl har passerat den gränsen och skriker vad som helst till varandra. "Min partner sa att jag är en jävla hora men jag älskar henom ändå, det var ju bara för att hen blev arg." Nej. Otänkbart. Allt raserat. Respekt och tillit är något ganska skört, trots allt.

1 kommentar:

Flunky sa...

Ring polisen. Allvarligt.