fredag 13 april 2012

The other woman

Jag vet hur vi blir på fester, jag och Amasonen. Vi går in i vår bubbla, pratar sönder varandra. Så mycket att diskutera, hinner inte vara social. Efteråt tänker jag ofta att det är lite fånigt, vi slutar inte ens prata för att nån behöver pissa utan vi följs åt in på dass, som två små fjortisfyllor. Jag förstår nu varför det har funnits flickvänner som har känt sig hotade av mig. Jag tyckte länge det var märkligt och territoriellt, men jag ser det tydligare nu. Intimiteten, samhörigheten. Av någon anledning har mina partners aldrig känt sig hotade av henne. Men så är jag ju inte heller någon amason... kanske väcker jag inte såna känslor som får partners att vilja pissa in reviret.

Anywhooo... I kväll ska jag dricka sprit med Amasonen. Eller hon kanske inte dricker sprit nu. Men jag gör det. Och jag ser fram emot det. Livet blir lite lättare, lite roligare, när jag har exet/vapendragaren/familjemedlemmen/bästisen vid min sida. Hon speglar mig och gör mig lite mer begriplig.

Inga kommentarer: