fredag 30 januari 2009

Eureka

Jag är nog rätt kass på att vara i limbo. Det varade ungefär ett dygn, och bestod av detta: tre timmar jobb, en lunch med M, två föreläsningar, ett telefonsamtal med Amasonen, ett möte, ett biobesök med Mössan (Benjamin Button, ååååh Tilda Swinton mitt hjärta är ditt), en kvällsfika med en finsk genusforskare och sju timmars sömn. Sen var jag inte i limbo längre. Mina möbler stuvas undan tills lägenhet är hittad, jag plockar ihop kläder och de viktigaste prylarna (läs dator, böcker, skissblock, kanske en orchidé) och flyttar in hos M, och Amasonens tjej flyttar in i vår lägenhet med pick och pack. (Vad är egentligen pick och pack? Allt som är packat?) Alla blir nöjda, tjo faddefjuttan!

Och så ett personligt meddelande till Rim: Meet me on msn, sometimes soon. Jag vill diskutera Tokyo med dig.

1 kommentar:

Rim sa...

Haaaai!

Skönt att det löser sig med boende och sånt...
Gör det liksom inte alltid det på nåt jävla vänster...?