tisdag 9 december 2008

Dä ba fortsätter

Det blev en kort paus från det evinnerliga bloggandet, knappt en fjärt i rymden! Det är nåt visst med att skriva ner brottstycken ur sin vardag, det är ett särskilt tänk. Jag gillar't och jag hatar't, men jag gillar't lite mer än jag hatar't.

Jobbet har flyttat till mycket tjusiga lokaler. Allt är designat, till och med mina pärmstöd. Från fikarummet har man panoramautsikt över vattnet och Öresundsbron. Jag satt nyss på vår fräscha toalett som luktar jasmin och tänkte på mina gamla anarkistpolare och vad de skulle säga. Som vanligt har jag en fot i vardera läger. Det är precis som vanligt.

Något som inte är precis som vanligt, är att det verkar som om jag kommer vara med i en musikal till våren. Det är inte vanligt, det är ganska sanslöst. Constantin The Entertainer, gotta swing those jazzhands.

M är tillbaka från Galapagos, och vi har knarkat varandra i dagarna tre. Jag har inte varit hemma. Batterierna i mobilen har dött, jag har inga rena underkläder, min linsvätska är slut, jag vet inte om min kombo fortfarande lever, mina grönsaker har antagligen odlat ben och sprungit iväg och det flyter antagligen omkring små atoller i mitt kvarglömda te. Jag har inte varit hemma. Faktum är att jag på sista tiden inte har velat åka hem, även innan M kom tillbaka. Mentalt har jag redan flyttat, och jag kommer på mig själv med att hitta på nödlögner för att svänga förbi M:s lägenhet på vägen hem från praktiken, och sen bara... bli kvar.

En gammal barndomskamrat som jag hade glömt bort har letat upp mig facebook. Hon skriver långa vackra och personliga mejl, och jag minns inte hur jag uppfattade henne när vi var små, men jag gillar henne instinktivt som vuxen. Lite roligt är att hon också sett sig som ett riktigt hårdhomo men nu har gift sig med en kille. Hon har till och med erkänt att hon var kär i mig när vi var kids. Så avancerad var inte jag, tror inte jag hade nån sexualitet över huvud taget förrän puberteten kickade in. I vilket fall som helst så är det roligt att bli uppletad, och roligt att klicka med någon så direkt.

Inga kommentarer: