måndag 22 december 2008

Allt lika, inget samma!

Jag är uppe i norr, ute på landet. Inte tillräckligt långt norrut för att få någon vit jul, apparently. Men elda i kamin, det får jag i alla fall göra tills hela jag luktar scout. Det är fint. Min mor berättar om alla gamla lekkamrater här utifrån som nu jobbar på bilmek och köper hus och krystar ur sig barn på löpande band och jag fnyser mitt elitistiska "is that the best you can do?", men egentligen, vad fan vet jag. Bebisar är tydligen det nya svarta och kanske kommer de här människorna ligga på sina dödsbäddar och tänka att de har levt ett färgstarkt och spännande liv. Allt är subjektivt, precis som vanligt.

Tänker på hur livet såg ut för ett år sen, för summering hör ju till årstiden. Jag hade läst en termin av Programmet. Jag och Amasonen hade nyss flyttat ihop, och slutligen kommit fram till att vi INTE skulle hoppa i säng med varandra igen. Både M och jag jobbade sent ibland, och delade en clementin då och då. Jag hånade mig själv för att jag ens sneglade åt hans håll, och bestämde mig för att alltihop handlade om lesbisk torka. Och ja, sen dess har det ju varit mer eller mindre TOTAL lesbisk torka, om man ser på det ur den synvinkeln. Och ett öppet flöde av obehagliga, onaturliga, obehärskade heterosexuella tendenser.

Inga kommentarer: