fredag 3 augusti 2012

Nykter, utan häst

Så trött att jag känner mig bakis. Stirrar in i datorskärmen, borde skriva journaler men bildgooglar istället. När jag är hjärndöd brukar jag bildgoogla. På tal om bakis så fick jag nyss en nedslående insikt: Jag minns faktiskt inte senaste gången jag var full. Det var så länge sen att jag inte ens kan gissa vilken fylla som var senast. Alltså, jo, jag var tipsy på midsommar, men nu snackar vi kalasfull, stoppa-pommes-i-näsan-full. Mind's a blank. Vilken tur då att jag snart ska ha 30-årsfest. Det blir maskerad. Jag frågade M vad jag skulle klä ut mig till. Han föreslog bäver.

Amasonen och Frun är återigen bortresta och vi rastar deras hästar. I går höll jag en ridlektion för M, han fick lära sig att volta. Det var tryckande och fuktigt, och jag blev dyngsvett där jag sprang omkring och ropade och pekade. Mitt hästintresse har verkligen inte ökat sen jag slutade rida (surprise surprise)... jag menar det fanns ju inte ens där från början. Så väldigt mödosam och tidsödande hobby. Bara tanken på att ha en egen häst gör mig uttråkad. Sigge tycker hästarna är svinläskiga, särskilt när de kommer bakom honom och puttar honom i rumpan. Retstickor.

2 kommentarer:

Mrs Oikari sa...

hade en hund som gick för nära en hästhage med elstängsel. han fick givetvis en stöt och var LIVRÄDD för hästar efter det. det var ju hästarnas fel.

han var lika rädd för flugorna i stallet.

Constantin: sa...

Stackars hundar. Så små hjärnor!