fredag 10 augusti 2012

Fredagslista

Det är en splittrad fredag. Därför listar jag.
  1. Häromdagen lärde jag mig själv att vika papperstranor (tack Google!). Insåg att det är något väldigt trevligt med att skaffa sig en ny färdighet, särskilt en sån som går så snabbt att lära sig. Tror jag ska skaffa mig fler. En känsla av att man blir lite... mer. Jag har till exempel funderat på hur man jobbar med äggtempera. Tror jag ska lära mig det.
  2. Det finns en mental stress i att anordna fester som inte alls har med förberedelserna att göra, utan mer TÄNK OM INGEN KOMMER. (eller tänk om väldigt få kommer, då blir det fånigt med maskerad)
  3. En kompis har en passionerad affär med en fd basist i Radiohead. Mitt liv är bara exotiskt by proxy.
  4. En kollega kom fram till mig när jag stod vid kaffeautomaten och sa att jag såg "sportig" ut. En sån solklar förolämpning.
  5. Om ni inte redan känner till sajten, så besök Nordic Design Collective. Där finns mycket fint, bland annat Sofie Rolfsdotter.Funderar på att köpa den här.

Inga kommentarer: