torsdag 28 juni 2012

Dagens ämne: Bebis och bröllop, yey

I går kväll fick jag hålla killarnas dotter för första gången. Och jag är såld, jag är hennes med hull och hår. Hon satt där i mitt knä med sprattlande sparkdräktsben och skrattande mun, och hon grep ett hårt tag om mitt finger och tryckte in det i sin tandlösa mun och sen hade vi saliv överallt och jag ville inte ge tillbaka henne ens när hon blev kinkig. Vi pratade bebis och föräldraskap hela kvällen och tryckte i oss jordgubbar och choklad. Till slut reste jag mig upp och sa "nä nu måste jag gå hem och göra bebis". Jag traskade hem genom ett sommarvarmt Malmö och när jag kom hem var M fortfarande vaken, men vi gjorde ingen bebis. Istället pratade vi om min bröllopsklänning och att det är helt okej att sälja den och köpa något enklare. Gud jag önskar att jag kunde säga att jag njöt av det här fixandet inför Dagen D, men om sanningen ska fram så önskar jag att jag var en sån där rich bitch som anställde en wedding planner à la Americano. Jag går inte igång på såna här saker, och det verkar inte M heller göra. Det är bara nåt som ska göras, och det är lite synd. Jag tror att vi kommer ha skitkul när vi väl är där, men det hade varit kul om vi hade haft roligt även på vägen dit.

1 kommentar:

Sanna sa...

Min M och jag gick inte heller igång på bröllopsplaner, vi löste det bara efter vägen för vad som var tvunget och vi hade roligt på vårt sätt. Livet gick på som vanligt även med bröllopsplaner, det var ganska skönt. Jag var rädd att hamna i någon slags bridezillabubbla innan men insåg att så inte blev fallet.

Går man in i det på tok för mycket lär det kännas bra tomt när själva dagen är där och flyter på. Tror jag i alla fall.

Vi ba följde med livet liksom. :)