söndag 7 november 2010

Övningskörning

Har kört bil inne i ett industriområde idag. Bland andra bilister. Ute i verkligheten. Det var lite så att jag höll på att göra i byxan i början, och M var väl inte helt övertygad om min kompetens alla gånger (jag såg allt hans darriga hand fladdra över handbromsen), men det gick bra. Jag tror jag börjar knäcka koden vad gäller det här med koppling. "Koppling", herregud det är ett sånt diffust begrepp. Länge hade jag en trenchcoatklädd gammal man i bilen bakom mig, som flåsade upp i min röv och hela tiden försökte köra om, och jag skrek "MEN HÅLL DIG PÅ AVSTÅND DITT JÄVLA AS" medan M lugnt sa "nej nej, skit i honom nu och så fokuserar du bara på vad du ska göra". Det var en fin stund vi hade tillsammans.

Nördkulturella funderingar:
  • Såg om Avatar igår kväll, hemma, utan 3D. Insåg att den ju verkligen är något av en dussinfilm och kände mig lurad.
  • Läser tredje boken i George R. Martins serie, A Storm of Swords. Fantastiskt bra. Läs.
  • Kollar igenom andra säsongen av Being Human, och gillar idén med nördig och självömkande varulv. Britterna är fina.
  • Är fortfarande helt kåt på I Blame Coco. Mest hela tiden. Lyssna/se och håll med.

Inga kommentarer: