söndag 14 november 2010

Du kan vara tyst nu

Det är verkligen inte ofta jag avskyr någon. Jag är inte en sån som älskar hela världen, tvärtom så anser jag att det för de flesta är så att det är rätt få människor som man verkligen kan connecta med på ett djupare plan, och övriga glider på något sätt bara förbi. Men det handlar snarare om ett ointresse än avsky. Igår spenderade jag kvällen i samma lägenhet som en snubbe jag avskyr. Oftast träffar jag honom i så stora sällskap att jag kan ignorera honom och försöka stänga ute hans röst som hörs hela tiden från andra sidan rummet, men igår var vi bara sex stycken. Och han satt bredvid mig. Hans pojkvän är hur fin som helst, jag förstår inte vad han ser i den här idioten. Det är inte det att han är elak. Eller att han är sexistisk, rasistisk eller höger. Han är bara så in i helvete störig. Han är nördig på det dåliga sättet, avbryter alla hela tiden för att dra sina ointressanta historier utan poäng och har så fruktansvärt dålig humor att jag inte ens kan artighetsskratta. Jag kan inte ens hålla mitt ansikte neutralt, utan kommer på mig själv med att grimasera så fort han öppnar käften. Han är ointressant, hans intressen är ointressanta, hans jobb är ointressant. Och ändå pratar han om sig själv non-stop. Gaah. Jag var tvungen att dricka mig berusad. Fick tokajvin, det var gott. Hade egentligen tänkt dra vidare till Kontrapunkt och deras serie-fest med utställningar, konserter, livemålning (älska livemålning!) och fan och hans moster, men jag var full och rabiat och klockan var mitt i natten så jag åkte hem istället.

I dag skulle vi övningsköra, men Amasonen och Tjejen ringde från en trasig bil på motorvägen utanför Lund, så vi åkte dit istället. M tog med nån slags strömmätare, dök ner under huven och tryckte och hummade och kom fram till att generatorn är trasig. Herrejävlasatan varför kan han sånt och inte jag/vi? Jag stod vid sidan om och huttrade i regnet och kände mig som den brudigaste bruden. Självförakt! Bilen fick bogseras undan, och så åkte vi hem till oss och åt kaka istället. Som jag hade bakat. Älska att cementera könsrollerna.

Inga kommentarer: