tisdag 23 november 2010

"Drick inte öl som ligger på marken"

Klassfesten var galen. Jag var ett lyckligt fyllo, bland andra lyckliga fyllon. Det började mycket sansat men urartade sedan lyckligtvis snabbt. Jag dansade på diskbänken på en korridorsfest någonstans, fastnade med foten i diskstället och höll på att ramla omkull. Halsandes ur en flaska rödvin som jag hade hittat någonstans så rumlade jag runt och var som man brukar säga "jävligt rolig". Jag och en kursare började ragga like there was no tomorrow på varandra, trots hennes - vad jag vet - obönhörliga straighthet, och nu är jag plötsligt väldigt medveten om hennes snygghet och att jodå, hon flirtar även i nyktert tillstånd. F fick en ölburk (oöppnad) i ansiktet och jag tappade ett örhänge, Tutt-Lisa (PS! Fiktivt namn! DS!) hällde ut väldigt mycket alkohol över mig och jag fick dans-daska en utbytesstudent i röven i takt till "The Roof is On Fire". Sen började F ropa att "man ska sluta när man är on top", så då gick vi, trots att Indietjejen väste "tequilarace hos mig" om och om igen i våra öron. Fylleringde till M medan jag vinglade hemåt, så när jag kom innanför dörren var han mer eller mindre vaken, och fnissade åt mig när jag försökte slita av mig byxorna och trillade omkull. Dagen efter hade jag inte knappt vett att vara bakis, och gick och såg Harry Potter springa genom skogen. Värre helger har man haft.

Inga kommentarer: