torsdag 6 november 2008

Saker och tings bäst före-datum

Mina favoritmejl just nu är de som kommer från Apple. Där står det saker som att jag kommer få en ny dator och Ipod på posten imorgon. Det känns som att jag väntar på en present, trots att jag betalar den själv. Det är en mycket välkommen present. Igår la till exempel bokstaven E av på mitt tangentbord. Tryckte man på E stängdes istället musiken av. Mycket intressant. Andra pikanta personlighetsdrag: En fläkt som överröstar precis allt. Ett batteri som inte funkar ens en sekund. En USB-port som spottar ut min dongel (måste vi verkligen kalla den för det?) så fort datorn känner sig pressad. Startar man för många program blir Itunes chockrosa och hänger sig.

För övrigt så söker jag (och andra likasinnade) med ljus och lykta efter följande: Ett vuxet flatpar som hållt ihop längre än tre år (inte för att det finns ett egenvärde i det, utan för att jag önskar mig ett bevis för att lesbisk kärlek inte prompt har ett bäst före-datum), som inte analyserar sönder varandra, som ger varandra utrymme, som inte klänger sig fast varandra, som helt enkelt har ett sunt, roligt och välfungerande förhållande. Se hit! Vi behöver fler förebilder här borta. Förhållanden omkring mig faller som korthus, och visar en milt sagt avskräckande interiör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, vet inte om det gäller oss.. det jag tvekar lite på är om vi räknas som "vuxet" par;) åtminstone jag är ju mer än vuxen (över 40 år) min älskade flickvän är ju dock bara 25 år men iaf har vi varit ihop i mer än 4 år.. kanske någon form av rekord?.. om du frågar mig tycker jag att vi har ett jätte bra och väl fungerande förhållande trots att vi hade oddsen emot oss i början.. åldersskillnad, 130 mils avstånd, släkten som våndades... nu är vi sambos sedan 3 år och för oss fungerar det fint, tur?, skicklighet? vad vet jag men jag håller tummarna för massa, många fler år ihop=) Kram från en lycklig tjej som hittat hem!!

Femininum sa...

Dongel är verkligen fruktansvärt fult!

Constantin: sa...

anonym: Fan vad gött att höra! Tack, och grattis!

femininum: Ja eller hur? Dongeldangel, låter som ett manligt könsorgan som hänger och dinglar.