tisdag 18 november 2008

Jag har skrivit en liten dikt...

Medan du snorklar med sköldpaddor
sitter jag och svär över Excel
Jag hällde för mycket balsamvinäger på min lunch
Mina händer behöver handkräm
Jag skäms för att ringa upp vänner
jag sen länge tappat kontakten med
Men jag tänker skylla på dig
De drar alltid upp luftkonditionering för högt här
Mina linser torkar och vill ramla ut
Och jag fryser.
Medan du dansar salsa med lokalbefolkningen
så behandlar jag min gastrit
och tar på mig jobb jag inte vill ha
Det är hål på mina strumpor och
en knapp lossnade precis i min tröja
På bussen imorse satte sig en man bredvid mig
Han luktade bensin och sa
att han ville bjuda mig på fika
"lev lite för fan"
Jag måste köpa mjölk på vägen hem
och kanske tre liter chokladglass
Jag har ont i ryggen
mina patienter lämnar återbud
Och vädret är också skit.

Inga kommentarer: