måndag 8 oktober 2012

Stort och smått och habegär

Först för att det är störst: Mina favoritherrar har i dag blivit pappor officiellt. Den lilla bebisen som de tog emot i våras är nu deras, på riktigt. Det går inte riktigt att ta in vidden av det. Men det går att ta den varma lilla glada bebiskroppen i famnen och snusa henne länge i nacken, och veta att något mycket rätt har hänt.

Och annars? Hej och välkommen till vecka 15. När är det egentligen tänkt att det häringa illamåendet och den däringa tröttheten ska gå över? Magen har börjat svälla nu, några brallor har förpassats till "vi ses om ett år-lådan", och jag tycker faktiskt inte att det vore mer än rättvist att jag fick börja njuta av det här med att vara på tjocken nu. Äckelkänslan är min ständiga följeslagare, och jag kan somna precis var som helst. Nåt som är tråkigt är dessutom att jag blir mätt på två sekunder. I helgen åkte vi ut några stycken till stugan och plockade svamp, och svampexpertbögen gjorde planetens godaste svampstuvning på blomkålssvamp (som för övrigt är min nya favoritsvamp, EN svamp räcker till en måltid för fyra pers och den är dessutom så inåtahelvete god). Jag blev proppmätt efter en mesig liten klutt. Känns jävligt B alltså.

Jag planerar att köpa alla mina julklappar på Etsy i år. Eller i alla fall många. Eller i alla fall alla julklappar som jag tänker ge till mig själv. Som till exempel galaxsjalen, kanvasväskan, diamantringen, eller varför inte pixellampan? Gud jag har en sån hipstersmak, men jag orkar inte kämpa emot. De ropar efter mig och mitt visakort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart! Herrerna o lilltösen = perfekt! Så rätt och fantastiskt!/J