onsdag 10 oktober 2012

Hejdå Constantin!

Fram tills jag var cirka 25 år så skrev jag dagbok regelbundet. Alltså sån i bokform, med penna, om ni minns. Med ett sånt smalt band som markerade var man var. Ibland gjorde jag misstaget att köpa en riktigt tjock bok, för det såg så gediget och vackert ut. Problemet var bara att det tog mig så otroligt lång tid att skriva igenom en sån bok, att det kändes som att jag hade förvandlats till en annan människa under tiden. Jag skämdes för det som stod i början av boken och ville separera det gamla från det nya. Jag ville inte ta bort det gamla, bara ställa det åt sidan. Ungefär så känns det nu. Ingen skam visserligen, jag gillar Constant Crush och det jag har skrivit här, men det finns en vilja att påbörja en ny skrivbok. Den här skrivboken innehåller exakt 1000 inlägg, är det inte poetiskt så säg?

Jag har skrivit här i sex år. Nu är jag 30, då var jag 24. Det säger ju sig självt att saker och ting var annorlunda då, även om jag kanske trodde att vissa saker var huggna i sten. Sexualiteten förstås. Helvete vad färdig jag är med den processen, så färdigältad. Det är skönt. Då, 2007, var jag en förvirrad och ganska ledsen flata, en förvuxen tonåring. Jag hade kunnat fortsätta att klassa mig som flata, men det andra är jag glad att jag har passerat. Jag har inte längre galna onenightstands och kärlekshistorier, det var länge sen jag skapade en riktigt bra fyllehistoria och jag lever inte längre i en resväska. Men det var också länge sen jag gick på antidepressiva, länge sen jag sårade skitbra människor utan att ens fatta det, länge sen jag var så full att jag tappade alla sociala hämningar, fick minnesluckor och sen spydde i två dygn. Hejdå Constantin. Nu gör vi nåt annat.

Vem skriver regelbundet i samma blogg i sex år, utan att vare sig utveckla konceptet eller designen? Jag, tydligen. Och jag tänkte fortsätta på precis samma sätt. Du ska få se, bloggdesignen på den nya är precis lika oinspirerad som denna. Den är faktiskt rätt lik. Lite mer färgglad kanske. Innehållet är också detsamma. Med skillnaden att jag inte är anonym, men egentligen... gör det så stor skillnad? Det kanske är roligt att se hur jag ser ut?

I alla fall. Maila mig på constantcrush(a)gmx.com om du vill ha adressen till den nya. Jag blir jätteglad om du vill följa med.

Inga kommentarer: