fredag 10 juni 2011

I juni 2011 är jag såhär

Som en liten påminnelse till mig själv, om jag någon gång i framtiden skulle undra. Hur var det egentligen, då i juni?

Lyssnar på: Det gamla vanliga prettodravlet, dvs obskyr pop och franska chansons. Med avbrott för vissa populärkulturella inslag, lyssnar till exempel på Monster med Kanye West flera gånger om dagen. Försöker bryta mina musikfascistiska tendenser och låter till och med M få välja musiken ibland.

Läser: Valpböcker. Amerikanska och svenska. I bland läser jag även kulturdelen i Sydsvenskan, men det är bara om jag sitter vid frukostbordet och inte når en valpbok utan att resa mig.

Tittar på: Supernatural säsong 6. Gilmore Girls säsong 3. Senaste sedda filmen är Gulliver's Travels med Jack Black. Jag älskar Jack Black, vilket jag antar betyder att jag har humor som en 12-årig grabb som precis har kommit i puberteten.

Matbesatthet: Ceasarsallad, granatäpplen och varmrökt lax. Äter dock mest pasta, eftersom jag till slut har erkänt för mig själv att jag faktiskt inte är intresserad av matlagning. Lättnad blandad med skuldkänslor.

Längtar till: midsommar. Då får jag en veckas semester ute i stugan tillsammans med favoritmänniskor. Jag längtar också till veckan efter midsommar, för då åker vi och hämtar Sigge, vårt djur. Men mest av allt längtar jag till känslan av att jag vet vad jag håller på med, att det jag gör är rätt. Any day now...

Fyller mina dagar: Med jobb, uppsatsskrivande och planerande inför valplivet och allehanda aktiviteter som händer den här sommaren. Men mest skulle jag vilja ha lite dödtid med M, ha tid att strosa ner på stan och ta en fika, eller bara ligga på vardagsrumsmattan och snacka och kittlas. Det var länge sen.

Inga kommentarer: