tisdag 25 oktober 2011

Godmorgon livet

Ställde klockan på 06.15. Vaknade 07.40. Mitt alarm verkar ha pajat. Hasar upp. Känner av alla mina tantkrämpor på en och samma gång. Fukk. Står i duschen för länge, vill inte lämna värmen. Äter stabbig frukost fastän jag som vanligt mår illa. Morningsickness i tio års tid, and not a baby to show for it. Stressad sambo. Morgontrött hund som bara vill att alla ska gå och lägga sig i sängen och mysa några timmar till. Jag med kiddo, jag med. Tung ryggsäck idag, handledarmöte, måste ha med datorn och alla miljarders papper. Skyndar mot jobbet, sneglar upp på kyrkklockan, så jävla sen. Svär åt mig själv, svär åt mobilen som inte ringde, svär åt att semestern fortfarande är en månad bort, svär åt att jag inte ska åka utomlands på semestern.

Inga kommentarer: