onsdag 20 juni 2012

Sommar och loppor

Jag testar något nytt. Jag har semester utan att vara bortrest. Inser att jag har velat göra det här i åratal, och med Sigge är det ännu bättre. Igår gick vi och några vänner långpromenad genom hela stan ner till havet, plockade fläder och badade. Sigge och jag simmade tillsammans för första gången, och det var så jävla kul. Jag följde traditionen och skaffade mig årets första bonnbränna, och Sigge fick smaka mjukglass för första gången. Vi har sommarlov, helt enkelt.

Igår tittade jag på en söt liten belgisk film, Un Monstre à Paris, som nog mest handlar om viljan att göra en animerad värld av den franska artisten M's musik. Och jag gillar ju M, så det passar mig bra. Den finns på engelska också, men då missar man ju M's röst. Här är ett klipp:


Tjejen med vingarna har lånat röst av Vanessa Paradis, den gamla räven, och M syns här då alltså som eehhh en förstorad utklädd loppa som kan sjunga och spela gitarr. Vi snackar alltså vardagsrealism.

Inga kommentarer: